Pienempi polttoaineen kulutus

Toisen asiakkaan suora viittaus:
"Kulutus laskenut noin viime kesään tällä hetkellä 9-12% Litroissa se tekee 1.8ltr/h. Ennen matkavauhdilla kulutus oli noin 15.4 litraa (koko kesä) ja ja nyt tähän asti 13.64. Jos tuo vaikka olis 11% keskimäärin niin säästöä se tekee 106 litraa kesässä viime vuoden ajomäärällä laskettuna.

Matkavauhti 4200rpm oli enne 41-42kmh. Nyt se on 45-47kmh. Tuossa siis.samalla kierrosluvulla nousua 9.8-11.9%. Solmuissa siis noin 2.5solmua

Huippunopeus ei muuttunut. Oletettavasti koska kierrokset oli jo ennenkin tapissa...lähes rajoittimella."

 

Epu Coat® pinnoitetun veneen pohjan ja veden välinen kitka vähenee merkittävästi, joten vene nousee liukuun huomattavasti helpommin ja kulkee matkanopeutta pienemmällä moottorin kierrosnopeudella, joten polttoaineen kulutus laskee merkittävästi. Myös veneen huippunopeus saavutaan vaivattomasti. 

Suora viittaus asiakkaan viestistä:
"Tarkennuksia kulutukseen. Pienin on ollut 10.4 ja keskiarvo on 12.48. Aikaisempaan 15.4/h en ole päässyt kertaakaan vaan reilusti ali. Tarkoittaa siis että muutos vahaukseen on ollut 2.92ltr vähemmän keskimäärin.
Eli siis -18.9% tiputus on helvetillinen prosenteissa. Toki litroissa vaan vajaa kolme.
Katoin lokikirjasta ja ajot on aikalailla vastaavia ollut. Ainoa ero on tossa Kuopio Rokissa pörrääminen mikä aiheuttaa virhemarginaalia koska kulutus oli pientä. Virhemarginaali on max 4 prosenttiyksikköä.
Aika paljon siis muuttui myrkyn poistolla ja eputuksella. Tuota tietoa voit käyttää jos haluat ja voin myös mittaukset vahvistaa jos joku epäilee.
Hauska detalji on, että polttoaineen kulutuksen myötä takaisin maksu on 4,2 vuotta jolloin mun ajomäärällä pohjan teko oli halvempaa kuin isommalla kulutuksella olisi maksettu bensaa (keskihinnalla)"

Kysy teknisestä neuvonnasta lisätietoja polttoainetaloudellisuudesta.

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita